You are currently viewing 10 faktów na temat, jak pozyskać sponsora

10 faktów na temat, jak pozyskać sponsora

Jak pozyskać sponsora - co jest najważniejsze?

Dosyć często przy próbie pozyskania sponsora dla swojego klubu, wiele działalności nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna jest odpowiednia księgowość, która w dobrym świetle będzie ukazywać wszystkie potrzebne dane finansowe dla potencjalnego fundatora, chcącego zainwestować w działalność znaczną sumę pieniędzy, mogących pomóc w lepszym funkcjonowaniu. Warto poznać więc dziesięć faktów, które pomagają podczas odzywania się do przyszłych donatorów.

Problemy dzisiejszych klubów sportowych

Kluby sportowe często cierpią przez złe zarządzanie księgowością, która nie zestawia w odpowiedni sposób danych finansowych, które świadczyłyby o rosnących z roku na rok przychodach w prowadzonej przez nich działalności. Często faktury prezentowane są w sposób niechlujny i pozostawiający wiele do życzenia, to samo ma się też w przypadku przedstawiania miesięcznej liczby osób korzystających z klubu albo czasu spędzania na treningu pojedynczej osoby w tygodniu.

Istnieją jednak szybkie i sprawdzone sposoby, z wykorzystaniem rewolucyjnych technik finansowo-marketingowych Vision Sport General, które sprawią, iż kluby szybko mogą zyskać potrzebne im dotacje. Analityka finansowa Vision Sport General działa w oparciu o dedykowany plan kont dla klubów sportowych, a nie plan uniwersalny i minimalistyczny stosowany powszechnie.

jak pozyskać sponsora, nagroda sportowa

1 – Identyfikacja odpowiednich podmiotów

W przypadku chęci uzyskania dodatkowych zasobów finansowych kluby nie przyglądają się dokładnej sytuacji rynkowej oraz nie określają kryteriów, jakimi mogą kierować się podczas aplikowania do sponsorów, którzy byliby dla nich najlepszą opcją. Przed jakąkolwiek aplikacją trzeba dobrze przeanalizować modele oferowanych świadczeń.

2 – Określenie przychodów jako potencjalna promocja klubu

Odpowiednie dofinansowanie klubów sportowych będzie możliwe tylko, jeżeli marka skupi się na konkretnych, wartościowych dochodach ze swojego klubu, które mogłyby zainteresować potencjalnych sponsorów. Należy odrzucić wszelkie mniej spektakularne sprawozdania liczbowe i skupić tylko na tych, które zagwarantują zainteresowanym firmą zwroty z dokonanych inwestycji.

3 – Krócej, ale treściwiej

Samo przedstawienie danych dokumentów również jest ważne. Zbyt wiele danych albo niepotrzebnych słów zwykle nuży i nie zachęca do dalszego rozeznania na temat firmy. Liczby muszą zostać przedstawione w formie skondensowanej i dostosowanej do szybkiego zapoznania.

4 – Jakość dokumentów

Oczywiście, oprócz treści, która została w odpowiedni sposób uszczuplona, same dokumenty również wymagają profesjonalnego przygotowania, poprzez właściwą obróbkę w programach graficznych. Dzięki temu prezentują one profesjonalizm, a także okazują szacunek osobą, którym się je prezentuje.

5 – Aplikacja zbierająca dane

Coś, co na pewno idealnie wyróżni klub na tle pozostałych, to aplikacja dla osób, korzystających z jego usług, pozwalająca na sprawdzenie z komputera, telefonu lub tabletu, kiedy będzie trzeba uiścić kolejną opłatę, kiedy będą wyjazdy na zawody albo jakie ćwiczenia są aktualnie polecane. Takowa aplikacja pozwoli klubowi również zyskać dodatkowe dane, które na pewno przydadzą się przy sprawozdaniach.

jak pozyskać sponsora, VisionSportGlobal
jak pozyskać sponsora, VisionSportGlobal

6 – Strona internetowa to podstawa!

W dobie dzisiejszych technologii jedną z ważniejszych rzeczy dla klubu jest posiadanie strony internetowej, która szybko będzie mogła zaznajomić odwiedzającego sponsora o wszystkich usługach, jakie oferuje. Bez niej nie ma mowy o żadnym poważnym wsparciu ze strony innych firm.

7 – Wycena świadczeń

Jeżeli już posiada się sponsora albo będzie się niedługo takowego posiadało, ważne jest, by świadczenia, które klub zamierza mu zaoferować, powinny być rozsądne i dostosowane do jego możliwości finansowych. Należy dobrze rozeznać się na w temacie budżetu zainteresowanej firmy i przedstawić popartymi danymi rozsądną ofertę.

8 – Oferta sponsorska

Sama oferta oprócz kwoty, powinna też zawierać odpowiednie benefity, które sprawią, iż sponsor ostatecznie zdecyduje się na wystawioną ofertę. Zwroty, które zyskają inne podmioty, dzięki inwestycji powinny być ustalone już wcześniej podczas przeprowadzania wszystkich analiz.

9 – Dla największy sponsorów należy się podejście indywidualne!

Oczywiście oprócz mniejszych sponsorów mogą znaleźć się także firmy, które zaoferują o wiele wyższe kwoty, które mogą nie przytrafiać się na co dzień. Aby lepiej zadbać o takową współpracę, należy dokładnie skonsultować się z zainteresowanymi donatorami i dokonać analiz indywidualnie pod oferowane przez nich zasoby.

10 – Zawsze należy wszystko dobrze organizować

Nawet, jeżeli dany klub doskonale zdaje już sobie sprawę z tego, jak pozyskać sponsora, to nadal w jego rachunkowości mogą pozostawać pewne luki albo niedopatrzenia, które zemszczą się w przyszłości. Dlatego niezależnie od tego, na jakim etapie powstania znajduje się działalność, zawsze należy dbać o czystość i porządek w dokumentach.

Sponsorów jest dużo, pozyskanie ich jest łatwe

Może się wydawać, że ciężko jest znaleźć dobrych sponsorów, którzy będą zdecydowani na długoterminową współpracę, jednakże firm, oferujących inwestycje w zamian za profity z nich płynących jest wiele i jeżeli dany klub ma się czym wyróżnić, to na pewno odpowiedni fundatorzy znajdą się bardzo szybko.

Dedykowany plan kont. Co to jest?

Nasze rozwiązania księgowe “szyte” są specjalnie dla organizacji pozarządowych, a szczególnie dla klubów sportowych. W oparciu o dedykowany plan kont (plan zbierania danych finansowych), dane gromadzone są automatycznie i na bieżąco, aby w ten sposób stanowić świetne narzędzie do podejmowania decyzji, zarówno po stronie klubu jak i sponsorów. Tutaj znajdziesz więcej informacji – jak zrozumieć plan kont dla NGO. Uczymy, jak pozyskać sponsora i otrzymywać znaczne sumy pieniędzy dla klubów sportowych. Poznaj siłę rewolucyjnych technik finansowo-marketingowych Vision Sport General.

Masz pytania?

Porozmawiajmy i sprawdźmy, w jaki sposób możemy Ci pomóc